Leadgeneratie

Al 25 jaar gepassioneerd door Lead Generation B2B en B2C, ben ik nog steeds verrast dat niet iedereen dezelfde definitie van Lead Generation begrijpt.

Wat is leadgeneratie? (ook wel LeadGen genoemd)

Leadgeneratie is een marketing-verkoopproces dat interesse in een product of dienst stimuleert en vastlegt met als doel verkoopopbrengsten te ontwikkelen.

Het koopproces is veranderd en handelaren moeten nieuwe manieren vinden om kopers te bereiken en door het lawaai heen gehoord te worden.

In plaats van klanten te vinden met massale advertenties, e-mails en de gebruikelijke marketingcampagnes, moeten bedrijven zich nu concentreren op manieren om gevonden te worden en vervolgens leren hoe ze een duurzame relatie met de lead kunnen opbouwen.

De afgelopen tien jaar heeft de overvloed aan informatie die direct online beschikbaar is, geleid tot de ontwikkeling van ‘zelfgetrainde’ shoppers. Ze zijn zeer goed geïnformeerd, ze hebben hun onderzoek gedaan. Daarom moeten bedrijven nieuwe technieken ontwikkelen om prospects te ontwikkelen en te kwalificeren voordat ze hun prospects kunnen ontwikkelen en kwalificeren. het doorlopen van het verkoopproces.Dit is een goede evolutie van het verkoopproces en brengt de discussie met de leads op een hoger niveau.

Hoe kunt u profiteren van Lead Generation , deze nieuwe verplichte verkoopstap ? Over het algemeen doen bedrijven er goed aan leads te verwerven via veel directmarketingcampagnes, maar het echte probleem is dat de meeste van deze potentiële klanten nog niet klaar zijn om te kopen tegen de tijd dat ze worden gecontacteerd of geprospecteerd. Als ze op dat moment niet betrokken zijn, zijn ze verloren, genegeerd of zien ze de concurrentie. Om te voorkomen dat ze vertrekken, moet je in de prospect investeren totdat hij klaar is om te kopen, waarbij je verschillende technieken gebruikt om een ​​vertrouwensrelatie op te bouwen. Met Leadgeneratie kunt u dit doen door middel van relevante content en door ervoor te zorgen dat de prospect terugkeert naar uw verkooppijplijn wanneer hij er klaar voor is.

Het definiëren van een proces van opleiding en onderhoud van uw prospects wordt Lead Nurturing genoemd.

Hoe verhoog ik de resultaten van Leadgeneratie?

· Met een goede identificatie van het koopproces

· Optimalisatie van het genereren van prospects via de verschillende marketingcampagnes (digitale marketing en gebruikelijke campagnes)

· Ontwikkel een strategie voor het genereren van leads en een strategie voor klantbeheer

· Het vastleggen van de leads

· Zet een contentstrategie op gebaseerd op de aankoopcyclus

· Actieve Insight Sales-campagnes

· Beoordelen van de leads (lead scoring)

· Definieer een proces van Lead Nurturing

Het beste advies op het gebied van leadgeneratie: laat de leads niet slapen, maar kom vandaag nog in actie!